מובן מאליו שהכוח הארוז בצפיפות המצוי בסוללות הליתיום-יון של מזל"ט שלך הוא חיוני לטיסה. בין אם אתם טוענים, מפרקים, מעבירים או מאחסנים סוללת ליתיום-יון של DJI, חשוב להקפיד על שיטות עבודה מומלצות והנחיות יצרן כדי שתוכלו להפיק את המרב מהסוללות.
לפני שמתקדמים חשוב להבין את היסודות של אופן פעולת סוללת ליתיום-יון. למען הפשטות, חשוב על החלק הפנימי של תא הסוללה שלך כמחולק לשני צדדים, אנודה וקתודה. במהלך פריקה יונים ליתיום ינועו מהאנודה לקתודה שבתוך הסוללה ואילו על האלקטרונים לנקוט בדרך אחרת מחוץ לסוללה כזרם חשמלי. בעת טעינת הסוללה ההפך מתרחש ויוני ליתיום ינועו בחזרה לאנודה. זרימה מתמדת זו הלוך ושוב בין גורמים אחרים מביאה בסופו של דבר לחיים השימושיים של סוללות הליתיום-יון.
להלן מספר טיפים מקצוענים מתוך מדריך תחזוקת הסוללות של DJI Enterprise על תחזוקה נכונה, טעינה, אחסון ושימוש בסוללות הזמזום שלך.
1. עדכן את הקושחה שלך
תוכל למצוא את הקושחה הרשמית האחרונה על ידי ניווט לדף המוצר באתר DJI, מעבר לסעיף הורדות וצפייה בהערות המהדורה. בתוך הערות השחרור, תוכל לראות את גרסאות הקושחה העדכניות ביותר.
אתה תמיד צריך להיות הסוללות שלך באותה גרסת קושחה כמו מזל"ט שלך, באופן אידיאלי עם שניהם על הקושחה הרשמית האחרונה. עבור מזל"טים בעיצוב סוללה כפולה, שתי הסוללות חייבות להיות באותה גרסת קושחה, אחרת אינך יכול להמריא.
כיצד לבדוק את גרסת הקושחה של הסוללות?
כדי לאשר שהמטוס והסוללה שלך נמצאים בקושחה העדכנית ביותר, אתה יכול לפתוח את אפליקציית ה- DJI Pilot, להיכנס לתצוגת מצלמת הטיסה הידנית שלך, לחץ על שלוש הנקודות בפינה השמאלית העליונה, ואז שלוש הנקודות בתפריט הצדדי, גלול מטה אל בחר באפשרות "אודות" ולחץ כדי להציג את גרסאות הקושחה הנוכחיות. תוכל גם לחבר את המכשיר הנייד שלך (בקר חכם, קריסטל סקיי וכו ') לאינטרנט וכאשר תפעיל את המטוס ותפתח את אפליקציית הפיילוט תקבל הודעה על כל העדכונים הדרושים.
כיצד לעדכן את גרסת הקושחה של הסוללות?
אם אתה מעדכן את המטוס שלך, הסוללה שמפעילה את המטוס תעודכן אוטומטית אם עדכון הקושחה כולל עדכון סוללה או אם קושחת הסוללה אינה בגרסה האחרונה.
אם היה עדכון סוללה כחלק מעדכון הקושחה, כשאתה מכניס סוללה לא מעודכנת למזל"ט תקבל התראה המציינת קושחה לא עקבית. אתה יכול לעדכן את הסוללה על בסיס הקושחה הנוכחית של המטוס באמצעות המחוון. במקרה זה, לא נדרשים חיבורים נוספים לאינטרנט או DJI Assistant 2 לצורך עדכון סוללה זה עם מטוס שעודכן כבר.
2. היזהרו מטמפרטורות קיצוניות
טמפרטורות קיצוניות הן האויב הגרוע ביותר של הסוללה. אין להשתמש, לטעון או לאחסן סוללות מזל"ט בטמפרטורות שמעבר לטווחים המומלצים בטבלה שלהלן.
מפרט סוללה
סוג בטריה | רחפן | קיבולת/אֵנֶרְגִיָה | טמפרטורת הפעלה הרחפן | טמפרטורת טעינה | זמן טעינה בין 0% ל -100% | חימום עצמי |
TB60 | M300RTK | 5935mAh, 274.2Wh | -4 to 122°F -20 to 50°C | 41° to 104°F 5 to 40°C | 220V 60 min 110V 70 min | קיים |
TB55 | M200 Series V2 & V1 | 7660mAh, 174.6Wh | -4° to 122°F -20 to 50°C | 41° to 104°F 5 to 40°C | 144 min | קיים |
TB50 | M200 Series V1 | 4280 mAh, 97.58Wh | -4° to 113°F -20 to 45°C | 41° to 104°F 5 to 40°C | 90 min | קיים |
M2 Ent.. | Mavic 2 Enterprise | 3850mAh, 59.29Wh | 14° to 104°F -10 to 40°C | 41° to 104°F 5 to 40°C | 90 min | קיים |
P4 | Phantom 4 RTK Multispectral, Pro V2 | 5870mAh, 89.2Wh | 32° to 104°F 0 to 40°C | 41° to 104°F 5 to 40°C | 70 min | קיים |
על המפעילים להיות מודעים למקום בו משאירים ומאחסנים סוללות מכיוון שחשיפה לטמפרטורות קיצוניות ושימוש בהן עלולה לגרום לירידות קבועות ביכולת הסוללה, אורך החיים ויציבותה. לדוגמא, הימנע מהשארת מצברים במקומות העלולים לחוות טמפרטורות קיצוניות, כגון ברכב בחורף או בקיץ.
3. טעינה בטוחה ואחראית
סוללות DJI בנויות לתקשורת עם מטענים של DJI. מסיבה זו, השתמש תמיד במטען DJI רשמי. DJI לא לוקחת אחריות על הסוללה שלך אם היא טעונה באמצעות מטען שאינו DJI
מה הבעיה במטענים של צד שלישי?
מטענים למזל"טים של צד שלישי עשויים להיות בעלי שיעור טעינה העולה על 1C. למרות שקצב זה יכול לטעון סוללה מהר יותר, זה יקטין את חיי השירות של הסוללה ויגרום נזק לתאים בגלל טמפרטורות פנימיות מוגזמות ו / או ציפוי ליתיום.
מדוע להשתמש רק במטענים שאושרו על ידי DJI?
יש הגנה המובנית במטענים ובסוללות DJI בכל הקשור לוודא שהסוללות אינן טעונות בטמפרטורות שגויות. איננו יכולים להבטיח שתכונה זו תפעל עם מטענים של צד שלישי.
שיטות עבודה מומלצות לטעינת סוללה
כדי לטפל בצורה הטובה ביותר בסוללות שלך, אנו ממליצים לאפשר לסוללות שלך לחזור לטמפרטורה פנימית מקובלת לפני הטעינה.
עם זאת, במצבים מסוימים זה עשוי להיות קריטי להטעין את הסוללות בהקדם האפשרי לאחר הטיסה, גם אם הם חמים מחוץ למזל"ט. עם מטען DJI בטוח להניח מצבר על המטען גם כשהוא עדיין חם כל עוד המטען והסוללה ממוקמים באזור מאוורר היטב (כלומר לא מכוסה או מחומם). אם צורך הטעינה אינו מיידי, רצוי לאפשר לסוללה להתקרר לפני שמניחים אותה על המטען.
סוללות טיסה חכמות נועדו להפסיק את הטעינה כשהן מלאות. עם זאת, אנו ממליצים לעקוב אחר התקדמות הטעינה ולנתק את הסוללות כשהן טעונות במלואן.
לסיכום, תחזוקה ושמירה על עבודה נכונה עם הסוללות, תמנע לכם מצבים מסוכנים שיכולים להיגרם מהתלקחויות של הסוללה או קריסה של סוללה במצב טיסה שעלול להביא לריסוק רחפן ואף לנזק או פגיעת אדם. יש משמעות רבה בית בטיחות ותחזוקה ולכן לפי שמתחילים להטיס יש חשיבות רבה לדעת מה עושים ולצבור ידע רב.