צילום אווירי בתחום כתחביב-
חובה לקרוא את חוברת ההפעלה ולפעול על פי חוקיו הכתובים בה. שימו לב. יש חוקים – הטיסו לפי המגבלות שלהם! הם נועדו להגן על כל מי שבסביבת הרחפנים. חובה להטיס בקשר עין עם הרחפן. מטיסים בגובה מקסימלי של 50 מ' מעל פני השטח. להתרחק משדות תעופה – החובה היא 2 ק"מ, ואני ממליץ אף יותר. קבלו הדרכה בתחילה מאדם מנוסה: אל תעשו את זה לבד בעצמכם ונסו לעשות את זה במקומות ושטחים פתוחים ונייטרלים יותר בתחילת ההטסה, במיוחד אם מדובר בתחביב.
הדברים שלא עושים בתחום הצילום האווירי, שבעת הדיברות:
- לא להטיס ליד שדות תעופה או בקרבת מטוסים, מהסיבות הברורות. התנגשות כזו היא הרסנית ומסוכנת לחיי אדם.
- לא להטיס בתוך שכונת מגורים ליד מבני ציבור או התקהלות בני אדם. תתרחקו מהם. החובה היא 250 מ', ואני ממליץ לא להיות בספק ולהרחק אף יותר.
- לא להטיס מעל או בקרבת אנשים, במיוחד אם אין לכם ניסיון בנושא.
- לא להטיס באזורים אסורים – ולכן צריך לקרוא את החוקים בנושא.
- לא להטיס בצורה לא אחראית ופזיזה. אתם מסכנים רכוש.
- אסורה עבודה מסחרית ללא רישיון.
- גביית תשלום עבור פעילות כמטיס המוגדר בטיסת תחביב (ללא רישיון) הינה מהווה עבירת פלילית.
לתמונות, סרטונים ושימוש מסחרי בתחום צילום האווירי-
טיסה בקשר עין או עד מרחק 500 מטר (קשר עין לפני מרחק בעדיפות גבוהה יותר). טיסה עד גובה 100 מטר – ולא יותר. במקרה ואתם מכוונים לטוס באזור רשות שדות התעופה, לוודא את ההטסה עם מגדלי הפיקוח. שמירת מרחק מכלי טיס: 70 מ' אנכי ו250 מ' אופקי. אין לטוס מעל קהל – כמו שאמרתי מקודם, אסור בתכלית האיסור. מסוכן מאוד. תבטחו את עצמכם. קיים ביטוח צד ג' לכלים הרשומים תחת חברה להפעלה אווירית. לדוגמא: חברת אל על נחשבת חברה להפעלה אווירית, והמטוסים שרשומים תחת החברה קיבלו מספר זנב כמו 4X-CRH, הינם כלים שיכולים להיות מבוטחים תחת החברה.
יש לך עוד שאלות?
סקיישוט-צילום אווירי זמינים לרשותכם לכל השאלה